Repülőgépek

Cessna C-150 (HA-NTB)
Lajstromjele
HA-NTB
Bérleti díj
30.000 HUF+ÁFA/légióra (üzemanyaggal)
Utazósebesség
180 km/h
Hatótávolság
650 km
Befogadóképesség
1 fő személyzet + 1 fő utas
Hajtómű típusa
Continental O-200-A

Kétüléses, felsőszárnyas fémépítésű merev légcsavarral szerelt repülőgép. Hajtómű teljesítménye 100 LE 75kW.

A repülőgépet eredetileg oktatórepülőnek készítették gazdaságos üzemeltetésének köszönhetően, de a későbbiekben egyéb feladatok ellátására is igénybe vették. Nagyon megbízható, stabil repülőgép. Kiválóan alkalmas oktatási, légi fényképezési, éjszakai repülési és hobbicélokra.

Kiválóan alkalmas oktatási, légi fényképezési, éjszakai repülési és hobbi célokra.

SF25 FALKE (HA-1235)
Lajstromjele
HA-1235
Bérleti díj
20.000 HUF+ÁFA/légióra (üzemanyaggal)
Utazósebesség
130 km/h
Hatótávolság
450 km
Befogadóképesség
1 fő személyzet + 1 fő utas
Hajtómű típusa
Limbach SL 1700/60 hp

A Magyarországon használt motoros vitorlázó repülőgépek nagy része ilyen Scheibe Falke típusú, azok közül is hazánkban az SF-25 típus a legelterjedtebb. A repülőgépet Egon Scheibe tervezte az 1970-es évek elején, és körülbelül 300 darabot gyártottak belőle.

A repülőgép két egymás melletti üléssel rendelkezik, és (változattól függően) 48-60 kW-os motorjának köszönhetően önerőből képes felszállni. Készült egy illetve két főfutós változata is, de az egy főfutós változat az elterjedtebb, esetében szárnyfelenként egy-egy úgy nevezett mankókerék segíti a gurulást. A földön történő manőverezést a kormányozható farokkerék könnyíti meg.

A repülőgép MOVIT kategóriás szakszolgálati engedély birtokában vezethető, melynek megszerzéséhez már 45 repült óra elegendő. Egyszerű és olcsó üzemeltetésének köszönhetően ideális kezdő illetve hobbi repülőgép. A repülőgép nem műrepülhető. A repülőgép alkalmazhatósága: kiképző repülőgép, légi fényképezés, sétarepülés.

Kiválóan alkalmas oktatási, légi fényképezési, hobbi célokra.

Cessna C-152 (HA-RIV)
Lajstromjele
HA-RIV
Bérleti díj
30.000 HUF+ÁFA/légióra (üzemanyaggal)
Utazósebesség
180 km/h
Hatótávolság
650 km
Befogadóképesség
1 fő személyzet + 1 fő utas
Hajtómű típusa
Lycoming O-235/110 hp

Kétüléses, felsőszárnyas fémépítésű merev légcsavarral szerelt repülőgép. Hajtómű teljesítménye 110 LE 80 kW. A fejlesztéseket az 50-es évek elején kezdték az USA-ban, ahol a sikerre való tekintettel a típusból 15.000 darabot gyártottak le, majd Franciaországban, Reimsben még 9.000 darab készült belőle.

A repülőgépet eredetileg oktatórepülőnek készítették gazdaságos üzemeltetésének köszönhetően, de a későbbiekben egyéb feladatok ellátására is igénybe vették. Nagyon megbízható, stabil repülőgép. Kiválóan alkalmas oktatási, légi fényképezési, éjszakai repülési és hobbicélokra.

Kiválóan alkalmas oktatási, légi fényképezési, éjszakai repülési és hobbi célokra.

Cessna C-152 (HA-JDK)
Lajstromjele
HA-JDK
Bérleti díj
30.000 HUF+ÁFA/légióra (üzemanyaggal)
Utazósebesség
160 km/h
Hatótávolság
600 km
Befogadóképesség
1 fő személyzet + 1 fő utas
Hajtómű típusa
Lycoming O-235/110 hp

Kétüléses, felsőszárnyas fémépítésű merev légcsavarral szerelt repülőgép. Hajtómű teljesítménye 110 LE 80 kW. A fejlesztéseket az 50-es évek elején kezdték az USA-ban, ahol a sikerre való tekintettel a típusból 15.000 darabot gyártottak le, majd Franciaországban, Reimsben még 9.000 darab készült belőle.

A repülőgépet eredetileg oktatórepülőnek készítették gazdaságos üzemeltetésének köszönhetően, de a későbbiekben egyéb feladatok ellátására is igénybe vették. Nagyon megbízható, stabil repülőgép. Kiválóan alkalmas oktatási, légi fényképezési, éjszakai repülési és hobbicélokra.

Kiválóan alkalmas oktatási, légi fényképezési, éjszakai repülési és hobbi célokra.

Cessna C-172 (HA-VEX)
Lajstromjele
HA-VEX
Bérleti díj
46.000 HUF+ÁFA/légióra (üzemanyaggal)
Utazósebesség
178 km/h
Hatótávolság
1040 km
Befogadóképesség
1 fő személyzet + 3 fő utas
Hajtómű típusa
Lycoming O-320/160 hp

A legbiztonságosabb és egyben a legelterjedtebb típus a világon. A fent említett gép úgynevezett nagytestvére. Lényegében ugyanaz, csak egy kicsit nagyobb. Itt már nem kettő, hanem négy embernek ad helyet a tágasabb belső kialakítás. A gép fémépítésű, felsőszárnyas, ennek köszönhetően nagyon jó kilátás nyílik belőle. Merev légcsavarral szerelt repülőgép, melyet egy 160 lóerős Lycoming O-320-as hajtómű emel a levegőbe. A gép nagyon sokoldalúan alkalmazható: kiképzőrepülés, műszerrepülés, légi fényképezés, utasrepültetés, röpcédula szórás…

Cessna C-172R (HA-ARP)
Lajstromjele
HA-ARP
Bérleti díj
49.000 HUF+ÁFA/légióra (üzemanyaggal)
Utazósebesség
227 km/h
Hatótávolság
1280 km
Befogadóképesség
1 fő személyzet + 3 fő utas
Hajtómű típusa
Lycoming IO-360

A fenti gép fiatalabb, erősebb változata. A motor újabb, erősebb, a belső kialakítás modernebb, a műszeres felszereltsége párját ritkítja. A gép fémépítésű, felsőszárnyas, ennek köszönhetően nagyon jó kilátás nyílik belőle. Merev légcsavarral szerelt repülőgép, melyet egy 160 lóerős Lycoming IO-360L2A hajtómű emel a levegőbe.

A gép ajánlott alkalmazási területei:

  • műszerrepülés
  • utas repültetés (főleg hosszabb útvonalakra ajánljuk)
PIPER PA 34 (HA-YCN)
Lajstromjele
HA-YCN
Bérleti díj
125.000 HUF+ÁFA/légióra (üzemanyaggal)
Utazósebesség
315 km/h
Hatótávolság
1180 km
Befogadóképesség
1 fő személyzet + 5 fő utas
Hajtómű típusa
2 x Continental TSIO-360KB/220 hp

A Piper PA 34 Seneca amerikai gyártmányú kéthajtóműves repülőgép. Az 1971 óta gyártott típust elsősorban magán és üzleti célra fejlesztette ki a Piper gyár. A Piper PA28R-200 Cherokee Arrow II repülőgép nagytestvére. A gép fémépítésű, alsószárnyas, állítható légcsavarral szerelt repülőgép, melyet két, egyenként 220 lóerős Continental TSIO-360 KB super charger feltöltővel szerelt hajtómű emel a magasba.

A repülőgép alkalmazhatósága:

  • légi taxi,
  • kiképző repülőgép,
  • NVFR éjszakai repülés,
  • műszerrepülés
  • műszerrepülés gyakorlása
  • légi teherszállítás
  • kalibráló repülés
Antonov An-2
Lajstromjele
HA-MAR
Bérleti díj
250.000 HUF+ÁFA/légióra (üzemanyaggal)
Utazósebesség
180 km/h
Hatótávolság
900 km
Befogadóképesség
1 fő személyzet + 13 fő utas
Hajtómű típusa
Svecov AS-62IR/1000 LE

Az An–2 egymotoros, kétfedelű repülőgép, a második világháború után a Szovjetunióban, az Antonov Tervezőirodában kifejlesztett szállító repülőgép. Eleinte a Szovjetunió, később Lengyelország és Kína is gyártotta. 2004-ig körülbelül 18 000 darabot gyártottak. Magyarországon az Ancsa név ragadt rá. A pilóták szerint az egyik legkezesebb repülőgép a világon. A gép mai napig a legnagyobb egymotoros, kétfedelű repülőgép.

A gép kiválóan alkalmazható:

  • légi permetezés
  • szúnyoggyérítés
  • ejtőernyős ugratás
  • sétarepülés
METAR:  Napkelte: 0449LT Napnyugta: 2035LT