Helikopterek

Schweizer 300C Helikopter (HA-MSX)
Lajstromjele
HA-MSX
Bérleti díj
115.000 HUF+ÁFA/légióra (üzemanyaggal)
Utazósebesség
159 km/h
Hatótávolság
360 km
Befogadóképesség
1 fő személyzet + 2 fő utas
Hajtómű típusa
Lycoming HIO-360-D1A/190 LE

A Schweizer 300C egy 190 lóerős Lycoming HIO-360-D1A hajtóművel szerelt helikopter. A korábbi 269 modellekhez képest nagyobb átmérőjű rotorral szerelt, mely a hajtóművel kiegészülve 45%-os többlet teljesítményt eredményez. Az egymotoros, három rotorlapátos, könnyűszerkezetes helikoptert eredetileg a Hughes Helicopters gyártotta, melyet jelenleg a Schweizer Aircraft gyárt a Sikorsky Aircraft részeként. Az alaptípust 50 éve gyártják. Rendkívül költséghatékony.

A gép kiválóan alkalmazható:

  • kiképzőrepülés
  • sétarepülés
  • légi fényképezés
  • légi felderítés

 

KAMOV KA-26 (250.000,- HUF)
Lajstromjele
HA-MPO
Bérleti díj
250.000 HUF+ÁFA/légióra (üzemanyaggal)
Utazósebesség
120-140 km/h
Hatótávolság
465 km
Befogadóképesség
1 fő személyzet + 1 fő utas
Hajtómű típusa
2 x Vegyenyejev M-14V-26/325 LE

A Ka–26 az 1960-as években a Szovjetunióban, a Kamov-tervezőirodában kifejlesztett koaxiális rotorelrendezésű, dugattyús motoros, könnyű többcélú helikopter. Sorozatgyártása az Ulan-udei Repülőgépgyárban és a Kumertaui Repülőgépgyárban folyt 1969-től. A gyártását az 1980-as évek közepén fejezték be, addig összesen 816 darab készült belőle. Elsősorban mezőgazdasági szerepkörben alkalmazták, de használták személyszállításra és katonai célra, futár-feladatokra is. A helikoptert Magyarországon napjainkban mezőgazdasági munkára (például permetezésre, műtrágyaszórásra) használják.

A gép kiválóan alkalmazható:

  • légi permetezés
  • szúnyoggyérítés
METAR:  Napkelte: 0628LT Napnyugta: 1835LT